Toprak Ana - Cengiz Aytmatov


Yanınevi: Mola Kitap
Basım Yılı: 2010
Sayfa Sayısı: 90

Kitabı askerliğim sırasında bir arkadaşımın tavsiyesiyle Ağrı'dan almıştım, orada okuma fırsatı bulamamıştım. Birazda kendim geciktirdim, okumaya değer görmedim ama yanılmışım. Evden çarşıya belediyeyle 40 dakikada gidiliyor ve yol bir türlü bitmek bilmiyor. Geçen gün, bu kitabı yanıma alayımda giderken okurum dedim. Gidene kadar biraz okudum ve az önce elime aldım ve bitirdim kitabı.

Kitabın konusu şöyle; Tolongay Ana hayatını Kırgız topraklarını işlemekle geçirmiş, çok mücadeleler vermiş bir ana, eş ve eşşiz bir kaynanadır. 3 çocuk yetiştirmiş, birini henüz evlendirmişken ikinci dünya savaşı başlar. Önce çocuklarını ardından kocasını yollar savaşa. Geliniyle yalnız kalır, yılmadan çalışırlar. Çekmediği dert, çile kalmaz ama savaş bitecek, kocasına ve çocuklarına kavuşacak diye hep umutludur.

Cengiz Aytmatov'un okuduğum ilk kitabıydı; bu kadar dram dolu bir kitap okuduğumu hatırlamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder