Portekizce Dersleri (2) (To order - Sipariş)

2. Ders
To order (sipariş)


Türkçe
Portekizce
İngilizce
sipariş vermek
encomendar
to order

sipariş vermek istiyorum.
Queria encomendar.
I would like to order.
Bir şey içer misiniz?
Alguma coisa para beber?
Something to drink?
bir şey
alguma coisa
something
Lit.: some thing
içmek için
para beber
to drink
bir şişe şarap
um copo de vinho
a glass of wine
bir bardak…
um copo de...
a glass of...
bir bardak şarap istiyorum
Queria um copo de vinho.
I would like a glass of wine.
kırmızı şarap
vinho tinto
red wine
beyaz şarap
vinho branco
white wine
evin
da casa
of the house
ev şarabı
vinho da casa
house wine
ekmek
pão
bread
biraz ekmek
um pouco de pão
a little bit of bread
zeytin (yağı)
azeitonas
olives
karışık salata
uma salada mista
a mixed salad
salata
uma salada
a salad

Etiketler: Portekizce Dersleri, Portekizce öğren, portekizce öğrenmek istiyorum, Portekizce öğren

3 yorum:

  1. Encomendar farkli bir anlanma var. "Pedir" " "encomendar"dan daha dogru yemek ismarlamak için. Aslinda Brezylia Portekizce boyle diyoruz. Portekiz Portekizce belki farkli, bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Alıntı yaptığım kitap Portekiz Portekizcesiden örnekler veriyor. O yüzden farklı galiba.

    Muito prazer amigo :)

    YanıtlaSil
  3. portekizde de birşey istemek için pedir fiili kullanılır estou a pedir a conta ou posso pedir uma agua gibi encomendar fiili genelde bir yere sipariş vermek için kullanılır örn. eu encomendei uma piza ben bir pizza sipariş ettim illaki ufak tefek yanlışlıklar olacaktır emeğinize sağlık çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil