Portekizce Dersleri (14) tanışma ve selamlaşma

Portekizce Dersleri (14)
tanışma ve selamlaşma
Olá, tudo bem?
Merhaba, nasıl gidiyor?
Que bom ~ ver-te / vê-lo / vê-la.
seni görmek ne güzel
O meu nome é ...
benim adım …
Muito prazer.
tanıştığımıza memnun oldum
O prazer é todo meu.
o memnuyet bana ait.
Como estás / está?
nasılsın? / nasılsınız?
Bem-vindo / Bem-vinda
hoşgeldiniz (erkeğe/ kadına söylenişi)
Bem-vindo a Portugal. / ... ao Brasil.
portekiz'e hoşgeldiniz/ brezilya'ya  hoşgeldiniz
Como ~ foi ~ o vôo / a viagem?
uçuş / yolculuk nasıldı
Foi ~ agradável.
hoştu.
A que horas partiu?
saat kaçta çıktınız?
Parti ~ de São Paulo ~ às quatro.
Sao Paulo'dan saat 4'te çıktım
A que horas ~ parte ~ amanhã?
yarın saat kaçta ayrılıyorsunuz
Amanhã parto às 4.
yarın, saat 4'te ayrılıyorum


Diğer Portekizce Dersleri için: http://mckahveci.blogspot.com/search/label/Portekizce%20Dersleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder