Ne Demiş Dostoyevski - Esra Uluç


Yayınevi: Carpe Diem
Yazarı: Esra Uluç
Yayın Yılı: 2010, 5. baskı
160 sayfa
ISBN:9756107006

Ne Demiş Dostoyevski, askerde okuduğum kitaplardan. Carpe Diem'den daha önce tolstoy'dan ruha dokunan düşünceleri okumuştum.

Bu kitabı okuduğum günlerde hergün kar yağıyor, bizde karları kürüyorduk. müthiş bir bıkkınlık çökmüştü üzerimize. soğuktan ayaklarımızı hissetmiyor, uzun süre nöbet kulübesinde sabit duramıyordum. Kitap okumak istiyordum ama sürekli ara verince okuduğum yeri hatırlamak için tekrar etmek zorunda kalıyordum. Bu kitabı seçmemin öncelikli nedeni bundan kaynaklanıyordu, okuduğum yeri tekrar okumak zorunda kalmıyordum :) Ayrıca Dostoyevski'yi çok beğenirim, kitapları bende iz bırakmıştır.

Yazar bize kitapta önce Dostoyevski'yi tanıtıyor, bizi ona hayran bırakıyor. Kitaba konsantre olmamız için güzel bir yol izlenmiş. Devamında Dostoyevski'nin kitaplarından seçilen bölümler, cümleler; farklı başlıklar altında sunulmuş.

Kitaptan:

Buradan git, mağrur adam. Biz vahşi ve yasasızız. Ne işkence yaparız, ne de ceza veririz. (sf: 63)


Bilginlerimizn halka çok bilgi verebilmesine imkan yoktur. hatta kesin olarak söyleyebilirim ki, aksine, onlar birçok konuyu halktan öğrenmelidir. (sf: 161)


Eğer sen, başkalarından kendine saygı beklersen bu onlar için büyük bir şeydir. Ama sen kendine saygı duyabilirsen diğerleri de sana saygı duymaya mecbur kalırlar. (sf: 164)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder